تستی برای آموزش و پشتیبانی مشتریان
آموزش و پشتیبانی مشتریان
نحوه انجام معاملات
یکی ازنیازهای سرمایه گذاران، امکان ارسال سفارش در تمامی ساعات شبانه روز است. معاملات آفلاین یا اینترنتی خدمت دیگری در سایه رشد فنآوری های الکترونیکی و اینترنتی است که این امکان را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد تا در هر زمانی از شبانه روز بتوانند به ارسال سفارشات، مشاهده گزارشات حسابها و پرتفوی خود در بستر اینترنت بپردازند. در روش خرید و فروش اینترنتی سهام، شما یک قرارداد خرید و فروش اینترنتی با کارگزار را تکمیل می کنید و پس از آن کارگزار به شما یک کد کاربری و رمز عبور می دهد. شما با داشتن این رمز در هرساعتی از شبانه روز می توانید به سایت کارگزاری مراجعه کرده و درخواست خرید یا فروش خود را ثبت کنید که پس از تایید توسط کارگزاری معامله گران کارگزاری در اولین زمان ممکن درخواست شما را انجام می دهند. پس در این روش، خرید و فروش شما توسط معامله گران کارگزاری انجام می شود. درخواست ها در صورت ثبت در ساعات معاملات، در همان روز کاری، و در غیر اینصورت روزکاری بعد ترتیب اثر داده خواهند شد .
- ثبت درخواست خرید و فروش در هر ساعتی از شبانه روز
- تعیین قیمت، تعداد و سقف زمانی برای سفارشات
- دریافت و واریز وجه
- مشاهده گردش حساب
- امکان ویرایش و یا لغو درخواست، پیش از انجام معامله
- امکان ثبت سفارش برای عرضههای اولیه، بازار پایه فرابورس، حق تقدمهای استفاده نشده و اوراق مشارکت
منظور از معاملات آنلاین عملیاتی است که در آن سرمایه گذاران بطور مستقیم سفارش های مبادله اوراق بهادار خود را از طریق اینترنت وارد می کنند. معاملات آنلاین یا معاملات برخط (online Trading) تحول بزرگی در خرید و فروش سهام در بازار بورس اوراق بهادار به شمار میآید که دسترسی آسان و همگانی را برای سرمایهگذاران بازار سرمایه به ارمغان آورده است. با فعال شدن سامانه معاملات برخط بورس اوراق بهادار، ضمن افزایش نقدشوندگی، مقدمات توسعه و رونق روزافزون بازار بورس فراهم میگردد. در واقع “معاملات برخط” فرآیندی است که طی آن سرمایهگذار بطور مستقیم خرید و فروش سهام را از طریق بستر اینترنت انجام میدهد. در معاملات برخط بورس، سفارشها بعد از ثبت توسط سرمایهگذار به سیستم معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران و یا فرابورس ایران برای انجام معامله ارسال میگردد.
- ارسال سفارش خرید و فروش در هر لحظه از ساعات معاملات بدون مراجعه یا تماس با کارگزار و از هر نقطه جغرافیائی
- عدم نیاز به حضور فیزیکی در دفاتر کارگزاری به منظور امضای سفارش های ارسالی
- دسترسی به گردش حساب و رویت عملیات انجام شده و اطلاع از آخرین وضعیت حساب
- امکان واریز وجه سفارشهای خرید به صورت الکترونیکی و انتقال وجوه مذکور از حساب مشتری به حساب کارگزار
- امکان ارسال درخواست واریز وجه ناشی از فروش سهام توسط مشتری
با توجه به ماهیت بازار سرمایه دسترسی به سامانه های معاملاتی یکی از اساسی ترین نیازهای فعالان بازار سرمایه است. مسائل و مشکلاتی همچون قطع شدن،کندی و عدم دسترسی به اینترنت، مشغله و سفرهای کاری و .... می تواند دسترسی مشتریان را به سامانه های معاملاتی محدود کند. راه اندازی سامانه مرکز تماس به مشتریان این امکان را داده که در هر نقطه ای و با دسترسی به تلفن به صورت مستقیم با معامله گر خود ارتباط برقرار کرده، شرایط بازار را بررسی و معاملات خود را به راحتی انجام دهند. براي فعالكردن امكان ارائه سفارش تلفني ازطريق مركز تماس كارگزاري، كافيست سرمايهگذار يكبار به شركت كارگزاري مراجعه كرده و قرارداد مربوطه را امضا كند. حداكثر ظرف مدت دو روز کاری پساز امضاي اين قرارداد، كارگزاري نام كاربـري و رمـز عبور مخصوص مشتري را به صورت محرمانـه به وي ارائه ميدهد. پساز دريافت رمز عبور و نام كاربري، سرمايهگذار ميتواند به صورت تلفني، با سامانه مركز تماس كارگزاري تماس گرفته و سفارشهاي خود براي خريد يا فروش اوراق بهادار را به معامله گران اعلام نماید.